måndag 19 maj 2014

Att Lyssna På P1:




 
  
En bättre människa ska jag bli...just you wait...


Ni vet ju att jag har kontakt med en ”stor Elefant”.

Det vet ju han också. Han kan ju liksom inte undgå
att märka att jag ”ligger på honom” so to speak.

Men i alla fall, han måste väl se något slags uns av intelligens i mig ändå.
Annars skulle han väl ha bett mig fara och flyga för länge sedan. Och du
Elefanten, jag tror mig veta att du läser de här raderna. Och jag är glad att
du och jag har fått den här kontakten. Jag gillar dig. Jag tror dessutom att
du kanske gillar mig lite också. Att du gillar att jag är lite vild och galen.

Elefanten tycker att jag är begåvad. Att jag skriver bra.
Att jag skriver med hjärteblod och andra fina ord som jag får.

Han har också lyckats tuta i mig att jag ska bli en bättre människa eller vad man nu ska kalla det för, eller kanske en mer kulturell person i alla fall. Han tycker på fullt allvar att jag ska sluta lyssna på skitradio och istället sätta på P1. 

Jamen, vet du Elefanten, jag FÖRSÖKER ska du veta!

Jag HAR börjat sätta på den där helt nya kanalen. 
Jag gör det när jag dundrar igång min lilla Porsche. 
MEN! 
Det är något med den upphetsande känslan av snabba bilar, 
den smäckra svarta plåten som blänker i solen, min stjärt som 
sensuellt gnider sig mot det mjuka lädret och P1 som INTE passar ihop!

Jamen, förlåt mig, men jag får inte ihop det i mitt huvud.

Jag VILL lyssna på lättvindigt skit på hög volym när jag kör bil, 
såsom Mix Megapol, Guldkanalen eller möjligtvis Retro.

Men aldrig får jag liksom lust att dundra igång bilen, höra hur motorn 
tickar igång, kanske cabba ner och låta vinden ta fatt i mitt hår, fälla 
ner de mörka solbrillorna och sen sätta på P1!

Det går inte! Dessa saker är inte i paritet med varandra. Det bara ÄR så!

Men du, jag lyssnar på din kanal hemma ibland. 
Jag håller på att vänja mig, mina öron är på gång. 

Jag är inte helt förtappad, så du, det finns hopp för 
en sådan här sköka som mig också. Jag måste bara få vänja mig lite.

Don´t give up on me!









2 kommentarer:

  1. Gillar att du är tillbaka- härligt, har saknat "dig". Och du, jag får inte ens ihop min Volvo V70 med P1 så det är inte så jäkla konstigt att det inte går med P1 och en "snyggbil" som din. Kram /Tina

    SvaraRadera
  2. Åååh Du är tillbaka ;D Jippiiiiiii!!!!!

    Kram AnkiPe

    SvaraRadera