fredag 9 augusti 2013

JantelagsTalibaner:


Så här glad blir man av en så här rolig leksak!


Den roliga leksaken roar även min vän Calle!

Nu ni Jantelagstalibaner.
Nu ska ni få så ni storknar!

Ni slår ju alltid mig i
huvet med era sura åsikter.

- Jag får inte skryta – vilket ni tycker att jag gör.
- Jag får inte köpa dyra grejer – vilket ni tycker att jag gör.
- Jag får inte visa bilder på mina dyra grejer – vilket ni tycker att jag gör.
- Jag får inte tala om vad saker och ting kostar – vilket ni tycker att jag gör.

Men NU NI!
Här är den: Min fina dyyyyra bil!
Nu ska jag skryta så ni sätter kaffet i vrångstrupen och tvår era händer i avund.

- Jag TÄNKER skryta nu.
- Jag HAR köpt en dyr grej.
- Jag LÄGGER ut bild på den här nu.
- Jag TÄNKER tala om att den kostade runt en halv mille.

Och du, Jantelagstalibanen: Det värsta av allt:
Jag betalade den KONTANT!
Sug på den du.

Till alla er andra fina, snälla, glada, arga, roliga:
Ha en underbar helg! Jag känner att jag tycker om er!
Ni som stoppar mig på stan och överallt. Ni som överöser 
mig med beröm över mitt skrivande. Ni fattar inte hur glad
jag blir över just skrivberömmet. Tack. Tack. Tack.
Mycket tycker jag om er. Ni som INTE är talibaner.

6 kommentarer:

  1. Härligt! Och ditt leende smittar! Jag blir lika glad jag när jag ser er med fina bilen... Och jag vet hur löjligt glad man blir när man åker i den!
    Ha en bra helg Ni med! // Jenny

    SvaraRadera
  2. Yeah!
    Härligt irriterande!
    Helt rätt; hårt mot hårt!

    Ha en mysig fredag, kram Lina

    SvaraRadera
  3. Ha en bra helg. Ta det lungt i trafiken!!!! // FPB

    SvaraRadera
  4. Härliga du! Ja gillar bitchen självömkan passar damen dåligt ;) grejor är just bara prylar d kan man förlusta sej i i min värld visa upp va lycklig åt! Skulle du förvandlas t störst bäst vackrast d är inte lika givande i mina öger iaf å du bjur på vackra studiokort ibland men även slarvtoffs å mysklär så då tycker allt ja att du ärej lik.

    SvaraRadera
  5. Åker gärna med nån gång ;-)) vilken känsla att kunna bet en sån summa kontant :-))) /Tina

    SvaraRadera
  6. Fan vad HÄRLIGT! Äntligen bild på bilen! och så grym den ÄR ;D

    Kraaam AnkiPe

    SvaraRadera